tisdag 22 februari 2011

Anna Åxman Marknadsföring


Idag har jag all anledning att vara lite extra lycklig för idag har Hallands Nyheter publicerat ett litet reportage om mig och min egna lilla firma, Anna Åxman Marknadsföring som just firat 1 år.

Det har varit ett spännande, roligt och lärorikt år. Allt började lite försiktigt förra våren när Gits Gård anlitade mig under ett par månaders tid för att förbättra information, design och sökoptimering av sin hemsida men även att komma igång med företagsblogg och fan sida på Facebook. Ett härligt samarbete som gav mig möjligheten att lära känna Git och hennes familj riktigt bra. Jag fick också följa allt på gården under ett halvårstid och det blev flera hundra foton som vi kunnat använda just till hemsida, blogg, annonser och facebook. Andrum Vessigebro och Salong Cissi var även de tidigt ute med att anlita mig för att nå ut i sociala medier och bli sökbara på nätet.

Under året som gått har även en mängd andra mindre företag i Vessigebro, Falkenberg och Halland hittat och anlitat mig där ibland Fotograf Christel Lind, Vigour Helhetshälsa i Laholm, Hölseböke Naturhälsogård, Stilla Rum Spa, På G Falkenberg och konstnären Anna-Carin Mårtensson och Spirit Road för att nämna några. Hösten 2010 anlitade jag av WiN Falkenberg och WiN Laholm för att tillsammans med Britten Toftarp hålla en serie kurser marknadsföring på internet, kurser om webbstrategi, sökoptimering, hemsidor, facebook, företagsbloggar, twitter, linkedin, youtube och mycket mer.

Jag erbjuder allt ifrån fotografering för webben (hemsidor, facebook, bloggar och bannerannonser, skapar helhetsprofiler för nätet, filmer, företagsbloggar, hemsidor, sökoptimering, fan sidor för facebook men vill även lära företagarna HUR de effektivt kan arbeta för att synas bättre i de olika medierna dvs nätburen marknadskommunikation.

Jag tycker det är så roligt att se hur andra utvecklas, växer och lyckas med sina företag. Det är ibland svårt att våga tala om att man finns och att man är bra på något och där kan man göra och vinna mycket genom att nätverka och hjälpas åt att lyfta fram varandra. Det blir en riktig SYNERGI effekt om man använder de sociala medierna och sina nätverk på tex facebook på ett bra och effektivt sätt. Att tillhöra olika nätverk är en börja men att effektivt nätverka är en annan och där har vi mycket att lära oss!

Jag föreläser även om mina år i Ryssland och ser redan en fördubbling av antalet bokade föreläsningar jämfört med förra året. Bara den här veckan har jag tre föreläsningar!

Men närmast i vår kommer jag att föreläsa om nya former av marknadsföring via tex sociala medier under näringslivsfrukosten på Gekås i Ullared den 15 april.
Läs gärna mer om Anna Åxman Marknadsföring på min hemsida www.annaaxman.se där ni även hittar referenser och lite tips på sökoptimering och andra bra länkar för marknadsföring på nätet.

3 kommentarer:

  1. Gör din egen hemsida med över 200 olika kreativa mallar, exempelvis galleri, filmklipp eller gästbok. Det är enkelt att komma igång, och du får din egen www-adress.

    SvaraRadera
  2. Börja med att skapa din egen hemsida gratis. Det är enkelt att komma igång och du kan välja mellan över 200 olika mallar. Prova nu och få din egen domän.

    SvaraRadera
  3. Prova Sveriges enklaste hemsidetjänst med mer än 200 olika mallar och en egen www-adress. Gör exempelvis familjens hemsida eller kanske en hemsida om din hobby eller ditt husdjur. Prova gratis i 30 dagar.

    SvaraRadera