måndag 31 maj 2010

Vad gör Anna Åxman?

Jag kan hjälpa dig och ditt företag med:


Utveckling av blogg - En blogg är för ett företag är ett mycket starkt sätt att skildra och levandegöra vad som händer i företaget. En blogg med bra bloggverktyg, utformning och som används på rätt sätt ger också bra resultat i sökmotorernas sökresultat.

Konsultation och rådgivning
- Jag kan hjälpa dig och ditt företag att bli framgångsrika på nätet. Jag kan till exempel coacha dig om du själv ska jobba med sociala medier och annan marknadsföring.

Webbanalys
- Hur synligt är ditt företag på nätet? Hur rankas det i sökmotorerna? Och har du relevanta besökare? Jag följer upp företagets aktiviteter på nätet och gör en webbanalys på vad besökarna egentligen gör på företagets webbplats. Utifrån en bra analys kan vi sedan göra de rätta förändringarna på sin hemsida.

Utveckling av webbsidan
- En väl genomtänkt och lättorienterad webbstruktur förenklar för besökaren och ökar dina chanser till affärer. Du har bara några sekunder på dig att övertyga besökaren att just din hemsida är värd att klicka sig vidare på. En bra utformad startsida ge hela webbplatsen nytt liv. Funderar du på att delvis göra om din hemsida rekommenderar jag dig att börja utveckla startsidan.

Fotografering för digitalt bruk, webbem, bloggen och facebook - Hur vi profilerar oss av speglar vår affärsverksamhet med bilder spelar en allt större roll, inte minst på webben och i de sociala medierna. Med bilder och fotografier ska vi fånga betraktarens uppmärksamhet och samtidigt spegla företaget och eller förmedla den rätta känslar för sitt företag och dess tjänster. Kameran är min ständiga följeslagare och jag har en enorm bildbank som jag ständigt bygger upp.

Strategi och policy för sociala medier
- Jag bland annat hjälper dig med att identifiera vilken målgrupp du vill nå och på vilket sätt företaget ska närma sig sina kunder och utforma strategi och policy för social media så som tex Facebook, blogg mm.

Skapa en facebookprofil
- Praktisk hjälp och utformning när du vill starta upp en Facebooksida. För att lyckas och få ut maximalt av sin satsning är det viktigt att facebooksidan är optimerad för att nå ut till så många presumtiva kunder som möjligt.

Föreläsningar och föredrag
- Föreläser om mina erfarenheter och upplevelser under mina 13 yrkesår i Ryssland - passar föreningar och organisationer. Företag med intressen i eller av affärer med Ryssland samt som ren underhållning och isbrytare under konferens. Håller gärna föredrag om vardags retorik, webb och sociala medier. Jag kan visa bildspel, eller tex göra en kort föreläsning där jag visar konkreta exempel på hur man som företag kan göra fler affärer med hjälp av de sociala medierna.

Vad kan jag hjälpa dig med? Kontakta mig och berätta vilka utmaningar ditt företag står inför. Jag hjälper dig gärna.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar