lördag 8 maj 2010

Vårens föreläsningar 2010


Att jag började som föreläsare har jag många att tacka för men det avgörande var ett samtal från Martin OddHallands Bildningsförbund som undrade om jag ville ställa upp med min Rysslands föreläsning "Halländska på Ryska äventyr" i deras katalog med Halländska föreläsare under 2010. Och gissa om jag ville! Katalogen kom ut i början av december och bokningarna började rullade in.


Årets första föredrag höll jag för Enslövs PRO i Åled. Föreläsningen drog fullt hus och gick riktigt bra. Citerar en av de många som efter föreläsningen kom fram till mig för att tacka "Medryckande - som om man själv var där och upplevde allt du gjort". Ordföranden frågade om hon fick tipsa andra föreningar om mig och det får hon gärna!

Citat: "Trevligt och lättsamt framförande, rekommenderas till andra PRO-föreningar"

I februari gästade jag Okome och höll min föreläsning för deras föreläsningsförening.

Citat: "Modig, ung kvinna som vågade åka till Ryssland och arbeta och ta stort ansvar. Inspirerande att höra henne berätta och se fina bilder".


I mars föreläste jag i Knäred och vårsäsongen avslutades med föreläsning för Varbergs Föreläsningsförening på Varbergs Stadsteater den 30 mars.

Det var en magisk och otroligt stark känsla att stå där på scen och blicka ut i mörkret. Där ute satt min hittills största och förmodligen mest erfarna publik.

Men det var helt fantastiska! Även de bjöd på sig själva och det blev många rungande skratt och ibland hördes det som "susningar" eller "åhhhhh" i publiken när jag plockade fram de mest dramatiska upplevelserna. En riktig drömpublik!


Ett par dagar senare fick jag ett mycket fint brev från föreningens ordförande Lars Danielsson som skrev så här: En av föreningens "stamkunder" sa att när de gick hem på kvällen enades de om att din föreläsning var den bästa under våren. De var så glada sa han och tyckte du hade ett så fint sätt att framföra din berättelse/äventyr.

Tack Martin Odd och Hallands Bildningsförbund för det där samtalet, det har öppnat dörrar och nya möjligheter för mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar