måndag 22 november 2010

Att företagsblogga

Just hemkommen efter ännu en rolig, trevlig och givande kurs i företagsbloggande som jag höll för ett glatt gäng kvinnliga företagare i Laholm.

Tre timmar intensivt bloggsnack om mallar, målgrupper, nyckelord, etiketter, gadgets, namngebilder, tagga, plugins, rss - aggregatorer, videoblogga, följare, autofeeds via tex networkedblogs, fotoblogga, länka, sökoptimera, följa, och marknadsföra varumärke och företagsbloggar.

Det finns många fördelar med att företagsblogga, inte minst därför att sökmotorerna ÄLSKAR bloggar men det är mycket lättare att få återbesökare till en blogg som är levande, aktiv, personlig och där de kan få delge sina kommentarer dvs interagera. Besökarnas kommentarer i sin tur bara genererar ännu fler nyckelord och på så vis förbättra indexeringen i sökmotorerna.

Nu ser jag fram emot att få följa utvecklingen av en massa nya företagsbloggar i och runt trakterna av Laholm och vem vet, kanske blir det ännu en fördjupningskurs i ämnet lite längre fram när de väl kommit igång och känner sig redo för nya utmaningar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar